tisdag 14 juni 2022

Kroppen och knoppen

Jag är helt slut i kroppen efter helgens arbete i Hållen. Även om det inte var jag som snickrade så gjorde jag annat hela helgen. Var inte stilla en sekund. Bar plankor, städade, plockade inne och ute, röjde ur husvagnen och klippte gräsmattan med den gamla handjagaren. 
Vi har både en åkgräsklippare och en sprillans robotklippare, men ingen av dem funkar. Vi måste gräva ner kabeln till roboten och den andra måste det bytas rem på. 
Klev snett mitt på gräsmattan och stukade foten och fick dessutom ont i axlarna efter att ha sprungit runt med den där maskinen på tomten halva dagen. Det är jobbigt att ha hus. Både jag och Jonny var helt ledbrutna när vi kom hem till stan i söndagskväll.

Knoppen har också lagt av. I morgon om en vecka arbetar jag min sista dag. Det är svårt att känna engagemang då. Jag är någon annanstans i huvudet när jag är på jobbet. Mina tankar är på midsommarfest och husbilssemester istället för på arbetsrelaterade frågor.
Jag citerar min gamla svenskfröken Ingrid Rindberg: ”jag är här med kroppen, men inte med själen”.

I dag skall jag klippa mig, jippi! och i morgon har jag tandläkartid, huuuga!
På fredag kommer syrran och på lördag är det kusinträff på Lidingö.
Häpp!
En God Morgon önskar jag dig!









1 kommentar:

  1. Kul att vi snart ska ses❣️❤️✨🥂✨

    SvaraRadera