onsdag 22 juni 2022

Sista dagen

Nu gör jag mig iordning för att gå till jobbet för sista gången, i alla fall sista dagen som fast anställd i Uppsala kommun. 
V 31 kommer jag tillbaks och arbetar heltid i en vecka för att hjälpa till med inskolningarna, sedan blir det mer sporadiskt på timmar. 
Jag kommer nog få arbeta en hel del misstänker jag. I ett så stort hus är det alltid någon som är ledig, sjuk eller vab:ar.
Det är en konstig känsla, lite osäkert och läskigt att inte ha sin fasta anställning längre. 
Det är emot allt som jag lärt mig och är uppvuxen med. Jag hoppas att min gamla far tycker att jag gör rätt, trots allt.
Det regnar lite dystert här i Uppsala i dag, som för att spä på mitt lite redan sorgliga sinnelag.
Jag kommer att gråta floder känns det som. Skippar nog mascaran i dag. 
Jag skall rensa ut de sista av mina saker och papper som jag har i ett skåp, jag skall vika ihop mina kläder och ta hem alla mina innerskor och alla mina mössor. Jag har fetisch på både innerskor och mössor. Har hur många som helst. 
Lämna in nycklarna gör jag till hösten när jag arbetat min heltidsvecka i augusti. 
Säga hejdå till alla stora barn som går vidare till Förskoleklass, som jag skolade inför ca fem år sedan. 
Det är ju alltid lite sorgligt. 

Jag har längtat efter den här dagen, men nu när den är här så känns det bara sorgligt och läskigt. 
Jag kommer säkert må bättre i eftermiddag när vi hämtar husbilen och packar den för att starta vår semester.
Vi börjar med att fira midsommar i Hållen innan vi drar neröver östkusten mot Öland och senare Österlen och Skåne. 
Om några timmar har jag lämnat Kamomillens förskola bakom mig och då blickar jag bara framåt mot mitt nya lyxiga liv.

Vi ses vid horisonten






1 kommentar: