måndag 30 januari 2023

Nytt år och en ny kalener

 Det är precis som att allt kommer till en av en anledning. Har du känt så någon gång?  Precis när jag börjat min kurs i "Balans i vardagen" så får jag ett paket på posten av min kära syster. Hon har skickat mig en ny kalender för 2023. En mirakelkalender.....och vad är nu det, undrar du kanske? Jo, så här står det i början på boken:  

HÖJ DIN VIBRATION Genom fokus på affirmationer, intentioner och tacksamhet kan du höja din vibration. Vi uppmuntrar dig att "känna in" den astrologiska händelsen eller affirmationen som finns varje vecka och fundera över vad du önskar dig i livet. Genom att känna in din framtid i dag, ändrar du förutsättningarna för att det skall bli sant. Sedan noterar du dagligen din Intention med dagen och avslutar med Tacksamhet. Detta är ett effektivt sätt att dra till dig mer av det du vill ha i livet.

Eftersom jag älskar att skriva så har jag inget emot att sätta mig en stund varje morgon och kväll och skriva ner vad min affirmation för dagen skall vara och på kvällen skriva ner vad jag känner tacksamhet över. Redan efter några dagar känner jag hur jag fokuserar på det som varit positivt med dagen, istället för  de negativa energierna. Att somna och känna tacksamhet över något som varit under dagen är en bättre känsla än att somna och tänka negativa tankar. Det låter kanske lite flummigt, men för mig passar det fantastiskt bra i livet just nu. 

Jag har mycket ångest över vad som händer ute i världen och jag känner mig lite rädd inför framtiden,  därför måste jag försöka att fokusera på sådant som gör mig glad och tacksam istället. Även i min vardag här hemma och på jobbet är det bra att fokusera på de bra sakerna som kommer i min väg, istället för sådant som känns tungt och jobbigt. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar