onsdag 1 mars 2023

Våren är här!

Åtminstone första dagen på den första vårmånaden. 1:a mars klingar väl ändå vår va?!
Vi har det bra här ute på landet. Började veckan med födelsedagsfirande för Jonny. Knut, Carl och Agnes kom ut och tillbringade helgen med oss. Calle hjälpte Jonny att fodra altandörren invändigt, Knut skottade all snö som hade vräkt ner och Agnes städade i källaren. Jag och Knut fixade strömmingsburgare till lunch. Vi avslutade lördagen med en god födelsedagsmiddag och fransk chokladtårta.





I måndags gjorde vi ingenting. Jag och Jonny tillbringade dagen på altanen i solen.


Även hundarna (läs Katla) vågade sig ut.

I går, tisdag så möblerade jag om i matrummet. Drog runt lite möbler och flyttade både hyllor och tavlor. Nu känns det både finare och luftigare där inne.



I dag är Jonny i knivverkstan och jag pular lite ute och lite inne, samtidigt som jag lyssnar på min nya bok som jag började med i går.


Det är mysigt med semester utan anledning.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar