lördag 4 mars 2023

Får du dåligt samvete när…

…du inte ”gör någonting” på en ledig dag?
Det får jag.
I dag tex så har jag inte gjort någonting ännu och klockan är redan 11.30.
Jag klev upp 07.30, gjorde kaffe och startade en gammal Beck- film på Cmore.
Under tiden som den har stått och rullat så har jag ätit frukost, klätt på mig, diskat, plockat undan lite tvätt i köket, satt igång ännu en tvättmaskin, försökt laga en kruka men hittade inget lim samt letat laddaren till vår DYSON( dammsugaren).
Ja, du ser ju! Ändå har jag dåligt samvete för att jag inte gjort något i dag.
Jag har INTE tagit en promenad, åkt 1mil på skidor, åkt till återvinningen, städat kylskåpet, rensat klädgarderoben i köket, dammsugit (hittar ju inte laddaren till dammsugaren) eller pysslat med någon hobby!
Vad är det för fel på mig?
Många som jag känner kanske inte ens kliver upp förrän nu på en lördag?!
Varför skall alltid jag få så dåligt samvete över att jag är så lat när jag inte ens är det.
Nu när jag sitter och skriver så ser jag hur dumt det är.
Är du också så här elak mot dig själv?
Dessutom så har jag ont i ett ben och tandvärk, så jag borde verkligen tillåta mig själv att bara sitta och läsa hela dagen. Nu håller jag på med andra boken i trilogin om ”Den stora skrivboken”, så fantastiskt bra böcker <3<3
Har du inte läst dem så gör det! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar