onsdag 22 mars 2023

Äntligen!!

Äntligen är den förbannade visdomstanden borta.
Det var inte lätt, den satt som berget.
Det tog en timme för Wisam, min tandläkare, att ta bort den. Han bände och drog, sågade och borrade. 
Till slut så lossnade den och både jag, sköterskan och tandläkaren drog en lättnadens suck.
-du har otur, sa han. No shit!!
Jag visste att det skulle vara svårt för jag har sett röntgenbilderna på rötterna som spretar åt att håll. Men att det skulle vara SÅ jobbigt trodde jag inte. 
Det blev en operation till slut och flera stygn lagda för att dra ihop såret. 
Nu sitter jag och har ångest över att bedövningen snart skall släppa och över att jag inte får äta på hela dagen. Jag får dricka, så det blir proteinshake till middag. 
Tur att jag sa att jag inte kan jobba i morgon och på fredag. Tror inte jag pallar jobba på ett par dar nu faktiskt. 


Nu skall jag lägga mig och vila i soffan. Kolla på film och inte göra något resten av dagen. Usch vad jag avskyr att gå till tandläkaren. 2150kr kostade det ” bara”. 

Riktigt så här lycklig såg inte jag ut i tandläkarstolen. Men det är tur att det finns så fin tandvård. För 100 år sedan hade jag fått gå till smeden och låta honom dra ut tanden med tången. Eller Tom Hanks i Cast Away som slog ut tanden med en skridsko…. Huuuuuga!!!



2 kommentarer:

  1. För 100 år sen fanns det tandläkare, minsann. Men inte lika bra apparater som nu

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Maggan hoppas du känner dig bättre imorgon

    SvaraRadera