måndag 3 februari 2014

Det var den månda`n det!

Det gick ju bra att arbeta i dag, trots att jag varit som en sömngångare.
Lite jobbigt när man inte kan sova om nätterna.
I dag efter jobbet var jag med Jonny på ICA och köpte renkött. Nu skall här torkas kött igen.
Förra året när han började hänga renkött i back på balkongen så idiotförklarade jag honom direkt, men när jag några veckor senare fick smaka på det svarta, underbara köttet så fick jag stå där med skämsmössan på mig.
I år skall både Knut och Erik vara med och lära sig hur man torkar renkött själv.
Det skall hänga i vårt uthus i stugan.
I kväll skall vi äta korvgryta och sedan skall jag sätta mig i soffan och glo på tv tills det är dags att knoppa.
Jag längtar till på tisdag för då kommer våra nya sängar.
Jag sover som en stock ute i stugan, där är det jättesköna sängar (förutom i natt då).
Nu är maten klar. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar