måndag 17 februari 2014

En ny vecka att sätta tänderna i.

Måndag : I dag skall Ludde på studentkryssning. Det känns väl så där. Flera hundra ungdomar på en båt. Vad som helst kan hända. Jag vet att det bara är jag som är en nojjig morsa. Herregud, jag släppte iväg Knut till Ayia Napa när han bara var 17 år utan att blinka. Det är bara för att Ludde är min bäbis som jag tänker för mycket och det kommer han alltid att vara :)
Resten av veckan kommer vi väl att måsta bråka med IKEA om vår hylla. Det står grejer överallt nu igen, å jag som hade gjort snyggt i sovrummet.
Det är sportlov här i Uppsala men det drabbar ju inte mig längre eftersom jag inte har några barn att ha sportlov tillsammans med.
På fredag är vi bjudna på rockklubb och vi har tacka ja men vi kanske börjar ångra oss och vill åka upp till Hållen istället. Rockklubb låter jätteroligt men det kommer att bli dyrt och jag kommer vara trött och sjuk på lördag när vi skall åka och fixa i huset. Det är så mysigt där nu när gräsmattan kommit fram och man kan gå i skogen. Jag kanske är tråkig, men nyhetens behag med vår stuga har inte lagt sig och vi vill bara vara där hela tiden.
Vi får se vad vi bestämmer oss för till helgen.
Annars är det en lugn vecka som väntar, inga kvällsmöten eller andra konstigheter.
Jag hoppas att alla mina kollegor och jag håller oss friska nu så vi får arbeta tillsammans i lugn och ro.
Jag har ÄNTLIGEN fått en klipptid. Den 4 mars skall jag klippa och färga. Jag ser inte klok ut i pallet just nu. Utväxten från helvetet. Jag tror inte att jag skall klippa mig kort för det har jag gjort och det är så jobbigt. Jag tror att jag klipper bort det slitna och sedan tonar bara. Det är tråkigt men det är så jag trivs bäst.
Måste ringa tandläkaren också för jag tror jag har börjat få ett hål i en hörntand. Det känns ovanligt med tungan och det ilar där ibland. Bäst att laga innan hela tanden ruttnar. DYRT!!
En skön start på en ny vecka med sovmorgon.
Klockan ringde 07.30. Ljuvligt!
Kolla in den där utväxten du!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar