tisdag 4 februari 2014

Sommar och semester.

Jag och Jonny har redan börjat fundera över semestern, över hur vi vill vara lediga i sommar.
Skall vi önska oss ledigt i fem veckor sammanhängande, som vi brukar, eller skall vi försöka sprida ut ledigheten lite i sommar.
Flera långhelger vore ju också skönt. Åka ut till stugan och kunna vara där fyra dagar och sedan åka in och jobba mitt i veckan.
Undrar om man får göra så?
Det borde man väl!
Jag "måste" ju vara ledig runt Luddes student också. Tre semesterdagar kommer gå åt när han skall firas. Dagen innan för att fixa, själva studentdagen och dagen efter för att ta hand om allt.
Runt midsommar vill man också vara ledig och sedan några veckor mitt i sommaren förstås.
Vi hade bestämt oss för att inte åka på Getaway i sommar men nu har jag börjat att vackla. Det vore ju roligt, vi har ju en egen husvagn å allt. Killarna får själva köpa det de behöver. Det tåls att fundera över.
Säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske...
Sommar ja. det är inte så lång tid kvar nu, "bara" 116 dagar kvar till 1:a juni.
Undrar om det blir någon flytt innan sommaren? Vore ju sjysst att komma här i från så fort som möjligt.
Sommar ja.
Ahhh!
Jag längtar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar