torsdag 6 februari 2014

När jag blir stor.

Vad ville du bli när du blev stor? jag skulle arbeta på kontor, som pappa.
När jag gick i mellanstadiet så brukade jag ta bussen ut till Lugnvik och gå till pappas jobb.
Jag fick sitta i hans kontor och skriva, jag hade t om en egen pärm där. En pärm med papper, viktiga papper. Sådana där i tre lager med stencil emellan.
När jag gick på gymnasiet så gillade jag när vi hade kontorsundervisning.
Jag vet inte varför jag inte sökte in på DK-linjen. Distribution och kontor. Jag trodde väl inte att jag skulle ha en hans där med mina skitbetyg.
En annan sak som jag var jätteintresserad av som barn var elprylar. jag skulle ha blivit elektriker.
Ännu i dag så tycker jag att det är roligt att koppla sladdar och mecka i eldosor.
I dag t ex så skall jag laga en lampa som inte har någon strömbrytare. Det tycker jag är roligt.
Det kanske inte är för sent att bli elektriker eller jobba på kontor?
Vad skall du bli när du blir stor då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar