torsdag 20 februari 2014

Mer snö?

Precis när all vår snö smält bort och det blivit torrt på marken så kommer det mer snö!?
Ja, ja, ag vet att det blir tyst och vackert och allt det där men det skiter jag i för jag vill inte ha snö.
Tycker bara att det är jobbigt och kallt.
Vad är jag för en jämtlänning va, tänker du?
Men ser du jag kanske har bott för länge här nere nu för att uppskatta vintern eller så har det alltid bott en liten 08:a i mig för jag har aldrig riktigt älskat snö och vinter.
Jo, om man är i fjällen förstås. Där kan det få vara snö så kan jag åka dit när jag vill ha riktig vinter.
Här i Uppsala kommer den här lilla snö som kom i natt bara att förvandlas till slask innan lunch i dag.
Appropå ingenting så somnade jag med blött hår i går, i en tofs så nu ser jag hejjig ut i pallet minsann.
Grå utväxt från helvetet plus lite konstiga lockar som spretar hit och dit.
Vilken tur att jag inte skall arbeta som flygvärdinna i dag.
Fast barn kan också vara ganska petiga med utseendet. Här om dagen sa en flicka till mig:
- Men kolla Maggan, du har ju grått hår! Då är du snart gammal vet du!
Ja, jag vet, tänkte jag. Det känns i hela kroppen. Fasen snart 50 år. Snart är man på dösidan. Huuu! ruskigt!
Men inte tänka på det nu.
Nu skall jag på arbetet och halta runt lite.
I morgon har jag tagit semester så vi åker ut till stugan i kväll. Det blir nog ingen rock´n roll för oss i morgon. Vi behöver vila och tanka energi ute i Hållen i stället.
Du och ditt  hus, tänker du.
Ja, just det, svara jag då :)
Fredag på en torsdag.
 Livet de luxe!
Goder morgon! Både herre och fru.
Vi vill faktiskt inte ha mer snö nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar