onsdag 12 februari 2014

Stekt fläsk med löksås men inga cigg

Men allvarligt!
Hur längesedan var det jag åt det till middag då?
Hundra år sedan?
Nu går jag snart in i paltkoma de luxe. PROPPMÄTT!
Efter tre fläskskivor, 2 potatisar, massor med rivna morötter och supergod löksås sitter jag här och jäser.
Man blir liksom proppPROPPmätt av gammal hederlig husmanskost.
Dessutom blir man mer sötsugen ju mer proppmätt man är.
Vilken tur att jag inte har något sött hemma då.

Apropå något helt annat så är det snart fyra veckor sedan jag rökte.
Inte ett enda bloss på fyra veckor (på lördag).
Jag är stolt.
Fast egentligen är det inget svårt för mig för jag är inte den beroende typen.
Jag har rökt i trettio år men jag har aldrig ramlat dit på riktigt, aldrig blivit fast.
Jag har mest rökt för...??? ja, jag vet inte.
Gott som faan med ett bloss efter lite vin men jag överlever utan också.
Vi får väl se hur det går framåt våren och sommaren, det är då som jag brukar bli som mest röksugen.
Jag tar en vecka i taget så får vi se vad som händer till sommaren.

Jag tänker INTE kolla på hockey ikväll.
Gör du det?
Jag vill ta ett bad och sedan gå och lägga mig i min nya säng.
Jag har varit pigg som en mört hela dagen. Det var flera månader sedan som jag kände så här.
Ny säng  #Lyxlirare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar