tisdag 25 mars 2014

Äta våfflor i kungens tofflor

I dag är det våffeldagen.
Vi får se om det blir några våfflor här hemma i dag. Inte min favoriträtt men efter en god soppa så kan ju en våffla smaka bra.
På jobbet blir det nog inte heller några våfflor i dag. Förskolan har lagt ner allt vad sött och gott heter.
Det är inte som förr när man stod och stekte våfflor till barnen på löpande band till mellanmål.
Nu finns det varken tid eller pengar till något sådant.
Men här hemma kan det tänkas dyka upp en  och annan  våffla ikväll. Ma får si!

En tisdag mitt i vardagen, solen håller sakta på att gå upp. Jag är pigg efter att ha sovit i NIO timmar!!
Jag sov lite oroligt på morgonkvisten och hade mardrömmar om blod och annat elände. Det kanske var för att jag bytte plåster på min blodiga tumme i går kväll?

Nu måste jag sätta fart om jag skall kunna sitta i bilen om en halvtimme.
Vi ses när vi hörs.



1 kommentar:

  1. Här kan du skriva in ett livmedel och kolla innehåll:

    http://www.dreamfix.se/livsmedel.php?q=pesto&x=19&y=7

    SvaraRadera