söndag 30 mars 2014

Söndagsmiddag

Jag och Ludwig handlade och lagade maten.
Vid femtiden dök resten av gänget upp.
Till förrätt bjöd jag på laxbakelser.
Tag ut två rundlar av toastbröd till varje bakelse.
Mellan bröden lägger man ett rejält lager Bonjour gräslöksost.
Smeta in hela bakelsen med dillmajonäs. Majonäs blandat med dill alltså.
Detta kan med fördel göras dagen innan för då blir bakelserna riktigt ingojjade.
Kanterna klär jag sedan med hela skivor av rökt lax och sedan toppar jag dem med MYCKET handpillade räkor och en dillkvist.
Till varmrätt hade Ludwig gjort potatisgratäng och jag gjorde porterstek och basilikasås.
Till detta serverades det en sallad gjord på isbergssallad, jordgubbar, avokado och sockerärter.
Till filmen senare bjöd jag på Sitting Bullglass och kaffe.
Min favvoglass btw :)
Vi såg på RANSOM med Mel Gibbson i huvudrollen.

Fina ungdomar som kommer hem och roar sin mamma, som håller
på att dö av tristess.

God glass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar