tisdag 4 mars 2014

Så mycket ondska

Jag orkar nästan inte ta del av nyheterna längre.
Jag blir bara ledsen och deprimerad. Allt detta elände som sker överallt i världen.
Vad ska man ta sig till?
Regnskog som skövlas, barn i krig, mord och terror, utsläpp och arbetslöshet, homohat och eländes elände.
Här sitter jag i min lilla bubbla och undrar vad som händer med vår värld.
Vad kan man göra?
Inte en enda solskenshistoria i Aftonbladet i dag.
Jag orkar snart inte läsa längre.
Vilken värld kommer mina barnbarn att växa upp i?
Jag blir rädd. Jag undrar hur de som bestämmer tänker? Blir man maktgalen när man helt plötsligt får så mycket makt? 
Är jag dum i huvudet men jag fattar inte hur gubbarna som har makten tänker?
Kan ingen stoppa galningen i NordKorea t ex? Skall omvärlden bara se på hur han terroriserar sitt eget land? Tänk om han sitter på kammaren och snickrar atomvapen, vad skall vi göra sedan då?när han vill leka med dem? 
Herregud! Det är ju fredag, jag borde sitta med en kopp kaffe och njuta, inte sitta och bli rädd. Men jag gör väl som jag brukar. Stänger ner tidningen och trallar en liten stump så har jag glömt eländet för en stund. Hur tänker du när du läser om allt hemskt som sker? 

1 kommentar:

  1. Ja du. Förstår precis vad du känner. Jag orkar inte heller läsa nyheter längre. Det grymma och onda framställs och känns helt plötsligt somdet finns överöverallt och hela tiden. Det är så jobbigt. Är människan i själva verket ond? Är majoriteten av människor onda?
    Kram

    SvaraRadera