onsdag 19 mars 2014

Bort med kolhydraterna...

...åtminstone de flesta.
Inget bröd, ris, pasta, flingor och potatis på ett tag.
Min magen mår inte bra.
Den är uppblåst och konstig och jag får för mig att det är mackornas fel.
Quinoa, matvete, bönor och rotfrukter får vara kvar, fastän det innehåller kolhydrater.
Jag tänker heller inte börja dricka grädde till frukost för det tror jag inte på.
Jag fortsätter att vara sparsam med fettet så får vi se hur det går. Självklart skall jag inte ta bort allt fett men jag måste inte heller stoppa i mig ost och smör i mängder.
Lagom måste vara bäst, tänker jag.
Jag vet inte hur jag skall kunna gå ner tio kilo till sommaren om jag inte gör något åt mackorna NU!!!
Jag vill inte heller komma till Ortopedkliniken i Stockholm och väga 389 kilo.
Jag vill ner under 90 som jag vägde i somras. Jag vill kunna ha mina fina klänningar som hänger i garderoben. Jag vill känna att jag är på G igen.
Helvetes jävla mat. Jag är helt förvirrad, vet inte hur, vad och när jag skall äta längre.
Jag får planera min mathållning lite bättre. Det är det allting handlar om P*L*A*N*E*R*I*N*G*!
Planera på jobbet och hemma, i stugan och med eller utan gäster.
Jag skall handla ikväll, tills dess måste jag tänka till så att det bara finns bra grejor här hemma.
Allt kan inte handla om mat, hela mitt liv kan inte handla om mat.
Jag tror jag blir tokig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar