fredag 28 mars 2014

Pst! Kom hit så skall jag viska något till dig...

... det är fredag!
Tänkte du ville veta.
Solen skiner och  fåglarna kvittrar.
"Jag känner livet i mig", som Madicken skulle ha sagt.
I dag slutar jag kl 15.30 och sedan beger jag mig hemåt för att förbereda för min lilla After Work med finaste tjejerna.
Vi blir mellan 7-10 st. Undrar om 3 kg räkor räcker?
Det visar sig.
Jag visste inte vad jag ville dricka till så jag köpte både vitt, rött och rosa bubbel så jag klarar mig nog i kväll ;)
Brödet ligger i frysen och så skall Ludde visa mig hur man gör en dillmajonäs. Bra med ungar som arbetar på restaurang.
Det blev inte så mycket städat här i går. I vanlig ordning är man ju helt slut när man kommer hem efter en dag på arbetet. Dessutom så köpte jag en liiiiten påse godis som jag smällde i mig.
När katten är borta dansar......osv.
I alla fall så blev jag sjukt illamående och spyfärdig efter den lilla påsen på 2 hg godis.
Hur i hela världen kunde jag smälla i mig upp till 1 kg godis förr?
Efter den påsen satt jag bara i soffan och stönade resten av kvällen. Det får se ut som det gör här hemma nu. De kommer väl hit för att träffas inte för att räkna mina dammtussar, hoppas jag.
Det är alltid som det är hemma hos mig. Det är inget som kommer stå på min gravsten, att jag älskade att städa.
Nu måste jag hitta ett par brallor och en tröja att ta på mig. Det känns som om det var flera månader sedan jag köpte mig något nytt klädesplagg. Jag har en full garderob men ingenting att ta på mig. Känns detta igen?
Nu önskar jag dig en skön fredag så kommer det väl en uppdatering från min lilla räkfrossa lite senare ikväll.
Ha det så gott!!

1 kommentar: