måndag 17 mars 2014

Tillbaka till verkligheten

Efter tre veckor hemma skall jag nu gå till arbetet igen.
Jag ser fram emot det eftersom mitt knä är så mycket bättre nu än förut.
Om det beror på medicinen eller på att jag har vilat i tre veckor, det återstår att se.
Om värken kommer tillbaks när jag börjar jobba igen eller om den fortsätter att hålla sig undan, det är frågan?
Jag får ta en dag i taget och lyssna på min kropp.
Alla verkar få magsjukan från helvetet på arbetet just nu så det är bara att hålla tummarna att jag klarar mig.
Annars är det väl en ganska lugn vecka som är i antågande. Kurs i eftermiddag och kvällsmöte i morgon. Måste komma ihåg att köpa mer medicin i dag, för nu är första lådan slut.
Våren som var så skön fick ett abrupt slut i natt för nu är det vitt över hela marken och runt nollan. Vi som hade sol och 15 grader förra veckan. Världen är upp och ner.
Vilken tur att jag inte var snabb och stoppade undan vinterkläderna.
Det är måndag och jag  skall jobba, det känns bra.
Skoj att träffa alla barn och kollegor igen.
Hej mitt vinterland...



1 kommentar: