tisdag 4 mars 2014

Mardrömmar

I natt har jag drömt så konstigt. Att jag inte har råd att gå till frissan i dag t ex. Det skulle ruinera oss totalt. Nog för att det är dyrt att gå till frissan, men helt ruinerad blir man knappast.
Jag drömde också att jag väntade på Jonny. Vi skulle åka någonstans men han blev aldrig färdig. Jag väntade och väntade och väntade. Till slut skulle jag skynda på honom genom att skjuta på honom i en trappa men så var det helt plötsligt Ludwig som jag knuffade så att han fick ett stort sår på armen.
Han låg på marken och grät med ett stort köttsår på armen. Jag drömde också att vi hade två stora fåglar här hemma. En trana och en stor duva. De var elaka och jagade oss var vi än gick.
Jag var sur och arg hela drömmen för någon hade ätit upp allt fikabröd och glömt att stänga dörrar och fönster.
Ja men du ser vilken knäpp dröm. Inte undra på att man vaknar och känner sig helt groggy.
Inte en lugn stund på hela natten har jag haft. Det är jobbigt att vara sur och jaga fåglar på nätterna.
Klart man blir förbannad om någon har käkat upp mitt go´fika :)
Nu är jag i alla fall vaken och jag är varken sur eller orolig och jag kan inte riktigt fatta vad som var så hemskt med min dröm? (förutom Luddes sår i armen förstås).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar