tisdag 30 oktober 2012

Jäkla förkylning

Om inte förkylningen tänker bryta ut så kan den väl försvinna helt, kan man tycka.
å och känna sig småkrasslig varje dag är ju skitjobbigt. I dag har jag dessutom ont i magen, som pricken över i:t, liksom.
Phu! Ingen snö ännu. Här är det bara regn och slask. Jag har inte tid´att byta däck den här veckan så det får gärna slaska tills Jonny kommer hem från Kina.
Snart är vi inne i November. Tre månader sedan man hade semester. Tiden tickar på minsann.
Snart är men gammal och grå.
På lördag skall vi åka Eckerölinjen med goda vänner, det skall bli trevligt.
Jonny kommer hem på fredag så värsta jetlaggen har kanske lämnat honom till på lördag. Han brukar inte vara så laggad när han kommer hem från Asen. Det är värre när han kommer från USA för det är åt "fel håll", säger han.
Tisdag i dag, jag slutar tidigt. Jag skall åka hem och göra Allhelgonafint. Plocka lite och köpa hem lite fina blommor. Leta reda på min pumpa.
Snart är det jul.

NU måste jag sticka.

Pöss påre!



2 kommentarer:

  1. Vi fått mycket snö i natt...så se till att uungdomarna har vinterskor på fötterna när dom kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe....vinterskor. De äger väl inte ens ett par.

      Radera