onsdag 17 oktober 2012

Men särrijööst

Det är redan onsdag!
Hur fort kan en vecka gå egentligen?
Den här veckan har gått fortare än någonsin!
De säger ju att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir så jag måste vara JÄTTEGAMMAL för jag tycker att dagarna bara rusar förbi.
För att inte säga kvällarna.
Fast det är klart, om man somnar i soffan som jag gjorde i går, så är det klart att kvällen går fort.

Vilken tur att jag inte kollade på fotbollen i alla fall, annars hade vi aldrig vunnit.
Jag tänkte kolla först men när jag bytte kanal och såg att det stod 1-0 till Tyskland, så tänkte jag på hur arga Simon och Fia skulle bli på mig om vi förlorade, så jag somnade till "Äntligen hemma" istället.

Ja men, nä men, jo men....annars är det väl som vanligt här hemma. Jobba, äta, skita, sova.
Allt snurrar runt i ett ekorrhjul. Dagar blir till veckor, blir till månader och år.
Snart är det jul.
Appropå jul så har vi beställt julbord på Odinsborg i år.
Kl 14.00 på julafton skall vi gå upp till Odinsborg och smälla i oss julmat.
Det skall bli skönt att inte laga mat i år.
En julskinka ska jag koka i alla fall, så att man kan käka skinkmackor lite nu och då under julen men allt det andra "slipper" jag i år.
Framför allt så slipper jag att plocka fram och till baks all mat i och ut ur kylskåpet.
Ingen disk!!
Efter maten går vi hem hit och dricker glögg, käkar en ostbricka och delar ut julklappar.
Vi missar "Kalle" i år, det är väl det enda, men istället så kanske vi kan kolla på Karl Bertil Jonsson som vi aldrig hinner se annars.
Ja, vi provar så här i år så får vi väl utvärdera senare och se om det var mysigt att gå bort att äta på julafton?

Herregud jag är redan två månader framåt i tiden.
Carpe Diem.
Här och nu!
Andas....
*pliiiing*!!
Var är jag och vart är jag på väg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar