lördag 31 augusti 2013

What a feeling

Vaknade och sträckte på mig.
Kikade försiktigt upp och tittade ut genom fönstret.
Mulet!
Ingen sol.
Hmmm.....vad skall man ta på sig för kläder i dag då?
Det kan ju vara kallt på morgonen när man går ut kl 08.00 men jag vet ju av erfarenhet att det kan vara skitvarmt 1½ timme senare.
Shorts, linne och en tröja över?
Eller jeanskjolen och en skjorta med en liten kofta kanske?
Inte hungrig men jag borde väl käka en tallrik gröt ändå innan det är dags att ge sig iväg.
Undrar när Jonny skall vakna?
Så där låg jag och funderade en bra stund innan jag kom på det...
...hallå!!...
...det är LÖRDAG!
Jag ska ingenstans!
Klockan var 06.20 en lördagmorgon och jag fick sova!
Bara för det så kunde jag inte sova mer utan gick upp och sparkade igång kaffemaskinen.
Nu sitter jag här och funderar på vad jag skall göra i dag?
En hel lördag utan planer.
Vi skall visserligen käka surströmming ikväll men det krävs det ingen vidare förberedelse inför.
Jag vaknar och tror att jag skall på jobbet och inser att det är en låååång leeeeedig löööördag!
What a feeling!
Yes!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar