fredag 9 augusti 2013

Tur som en tokig

I natt när vi gick hem så ramlade jag i leran precis när vi gick in på campingområdet.
När jag tjugo minuter senare skulle lägga mig så kunde jag inte hitta min telefon.
Jag letade och letade överallt och till slut kom jag på att jag kanske hade rappat den där borta i leran.
Jag tog på mig kläderna och  gick tillbaka   till platsen där jag ramlade.
Jonny kom också och hjälpte mig leta men vi hittade ingen telefon.
Till slut frågade en vakt om vi hade tappat något och han sa att han lämnat in en telefon till vakterna i tältet,
Å kan man tänka! Där låg min telefon som jag återfick efter beskrivning.
Tänk att det finns så ärliga människor va?
Jag blev överlycklig.
Tur som en tokig.
Tur med vädret har vi dock inte på den här festivalen.
Shit vad det regnade i går,
I dag småregnar det också.
Allt är dyngsurt. 
Jag vet inte vad jag skall ha på mig i dag.
Kunde det inte ha fått vara sol i några dagar till va?!

Vissa hade egentillverkade regnklädde på sig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar