torsdag 15 augusti 2013

Studiedagar

I dag börjar "höstens" studiedagar.
Vi är lite bortskämda med att få åka bort och bo på hotell och äta gott, men i år finns det inga pengar till sådana utsvävningar så i dag och i morgon får vi snällt stanna hemma på förskolan och diskutera.
Några goda luncher hade jag dock sett fram emot istället för den vanliga skolmaten, men i cke sa nicke! I dag serveras det pastasallad till lunch. D.V.S Kall pasta med majs, några ärter och lite rökt skinka.
Funderar starkt på att ta med mig egen mat i dag.
Ja ja, vad är väl en bal på slottet? Jag får äta mig mätt i allafall. Alltid något ;)
Man ska inte klaga, har jag lärt mig.
Men ändå...
...pastasallad...
Åsså var det det här med kläderna igen.
Vad skall man ha på sig i dag då?
Lite finare kanske?
Solen skiner, men vi ska vara inne.
Det får bli en klänning.

I dag åker Jonny till Jönköping :(
Det bestämdes visst både hastigt och lustigt i går eftermiddag så det det blir ingen fest för mig/oss på lördag för han blir borta hela helgen och kommer inte hem förrän på onsdag.
Sedan är det resor och jobb hela hösten för Jonnys del.
Undrar vad en gräsänka som jag skall hitta på i helgen då då?
STÄDA VA?!
Ja, det är ju vad jag borde göra men frågan är om jag vill.
Nä, nu måste jag skynda mig så att inte jag kommer för sent till studiedagen.
Jalla jalla!!
Tänk positivt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar