söndag 3 september 2017

Cornish Rex

Jag har precis fått reda på att det finns en kattras som de flesta kattallergikerna faktiskt tål och den heter Cornish Rex.
Jag har ju inte riktigt släppt tanken på att skaffa katt och jag tycker att det är så sorgligt att jag är allergisk.
Nu har jag kanske chans att få träffa sådana här katter så att jag kan kolla om jag tål dem eller inte.
Min första tanke när jag såg dem första gången var att de inte är söta.
Jag vill ju ha en stor och fluffig katt.
Inte en nakenkatt med hår på, stora spetsiga öron, grismage och läskiga ögon.
Men ju mer jag googlar och läser om den här rasen ju mer förälskad blir jag.
Den verkar supermysig och nu tycker jag att de är söta när jag kollar på bilderna.
Det enda kruxet är att de är svindyra.
Ca 20 000kr för en kattunge!!!
Då är det bäst att man kollat noga om man tål dem eller inte innan man köper.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar