onsdag 23 februari 2022

Astma och semester

 I dag tog jag ledigt från jobbet för att jag hade tid hos min astmasköterska, plus att Jonny är i Tullinge så att hundarna skulle fått vara ensamma i alldeles för många timmar om jag hade jobbat. Ganska skönt att vara ledig så här mitt i veckan. Något jag skall fundera på om det går att lösa till nästa termin kanske? Jobba heltid fyra dagar och vara ledig den femte kanske inte är så tokig idé?! Just lediga onsdagar vore ju ganska skönt. Jobba två dagar, ledig en, jobba två och vara ledig i två....hmmm, tåls att tänka på.

I allafall så lugnade han mig (min astmasköterska alltså) med att jag har lite dålig lungkapacitet, men inte oroväckande dålig. Jag har absolut INTE kol, som jag alltid går och tror. Mina dåliga värden beror först och främst på min övervikt. Jag är för tung helt enkelt. Jag behöver gå ner i vikt, bli bättre på att använda min astmamedicin och vardagsträna så att jag får upp lite flås. Just nu ligger jag inne med världens sämsta kondis. Det enda, som ordet kondis säger till mig, är att det är en förkortning på konditori....typ. Så det passar ju bra att min crosstrainer, som jag beställde för några veckor sedan, är på ingående. Den skulle ha levererats i måndags men blev försenad pga ovädret. Nu hoppas jag att den kommer i dag istället. Några minuter om dagen på en crosstrainer borde förbättra mitt flås avsevärt. Nu är det ett år till nästa besök hos astmasköterskan Daniel, och till dess skall jag ha ändrat mina värden. Jag kanske to m kan gå ner lite i vikt om jag anstränger mig...

FitNord Hiker 200R 
(varför har alltid dessa maskiner så knäppa namn?)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar