måndag 28 februari 2022

Käftis och en julklapp

Har haft tandvärk hela helgen och igår var det överjävligt. Tur att Jonny har samlat på sig ett helt apotek med värktabletter, annars hade jag gjort Tom Hanks i Cast Away. Knackat ut tanden med en skridsko.
Fick i allafall komma till tandläkaren i dag på en akuttid. Hon konstaterade att jag hade en inflammation i en visdomstand och att den måste opereras bort. 
Inget hon kunde göra här och nu så det blev en provisorisk lagning till i maj, då de skall göra en grundligare undersökning. 
Jag tackade för det och betalade 1200 innan jag gick.


Nu har jag beställt hem julklappen jag fick av jobbet. 
En kod till en hemsida med en massa saker att välja mellan. Det blev sex st highballglas. Mäh!!! Jag som har så lite glas tyckte att jag behöver några till. 
Hahaha….. 
Mina barn behöver inte vara oroliga att de skall bli utan glas och porslin den dag jag dör.

Det kanske blir fortare än de tror, för jag håller på att svälta ihjäl.
Åt bara en äggmacka i morse innan jag åkte till tandläkaren och nu törs jag har inte äta förrän bedövningen släppt. 
Gjorde det en gång och tuggade sönder kinden. 
Det var inte så skönt.
Önskar dig en bra måndag, nu är det snart bara en halv dag kvar till den första vårmånaden börjar. 
Det går åt rätt håll, snart är sommaren här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar