tisdag 15 februari 2022

Middagar

 Är det bara jag som lessnat på att laga middag? Alltså vardagsmaten, den som skall på bordet varje dag. Jag hittar ingen inspiration och glädje i den matlagningen längre. Jag köper samma varje vecka, känns det som. Korv, kyckling, lax, pasta, bacon, ris, potatis...Jag vet att det låter luddigt eftersom jag kan laga tusen olika maträtter på dessa råvaror. Egentligen äter vi inte så mycket kött, det blir mest fisk och vegetariskt. Men när jag tappar lusten så kommer jag tillbaks i gamla hjulspår. Då dyker det bara upp sån´t som vi åt när barnen var små och bodde hemma. Hur gör du när du planerar maten? Köper du matkassar? Det finns ju hundra olika kassar men jag har aldrig provat någon. Jag är rädd att jag inte "känner för" den planerade middagen just den här dagen och då lagar jag något annat och får sedan slänga en massa dyr mat. Det kanske blir precis tvärtom, jag kanske blir jättepeppad när det kommer en matkasse med roliga recept?

I dag t ex, vad tusan skall vi äta i dag? Jag har en massa mat hemma men ingenting att äta, eller ingenting jag vill äta, orkar laga, sugen på....*suckar* Bomba mig med idéer och smaskiga recept och hjälp mig få tillbaks matlagarlusten snälla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar