tisdag 29 mars 2022

Lilla My, andra kapitlet

Två dagar efter förra veterinärbesöket så var vår lilla vovve fortfarande sjuk. 
Hon åt och drack i måndags, så vi trodde att hon var på bättringsvägen men idag kändes hon så där slö igen.
När jag kom hem från jobbet i dag så ringde jag till Ulltuna (djursjukhuset)igen  och de ville att jag skulle komma in igen.


Fyra timmar senare,, femtusen kronor fattigare på två undersökningar och lite blodprov så fick vi åka hem.
Hon verkar ha jätteont bak i ryggen. Det kan vara ett diskbråck, trodde han men inga infektioner eller något annat läskigt var det iallafall. 
Hon fick en smärtstillande spruta och ordinerades vila. Inget som vår lilla lata My har något emot iofs.
Redan efter en timme hemma så började hon röra på sig. Sprang till Jonny när han kom hem, busade lite med Katla, åt mat, drack vatten och vart nästan sitt vanliga jag. Har vi tur så går smärtan över nu annars får vi ringa så ordinerar han mer smärtstillande till henne. 
Tur att jag tog semester i morgon när Jonny måste till Stockholm eftersom hon måste passas så att hon inte busar för mycket, hoppar från soffan eller gör illa sig på något annat vis, nu när hon har smärtstillande i kroppen. 

Vår lilla pälskling❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar