lördag 19 mars 2022

Helt sjukt

Jag har helt klart ett osunt förhållande till mat. 
Jag äter inte överdrivet mycket( även om du kanske tror det). Men jag äter fel och helt oregelbundet.
Jag känner sällan hunger, så jag kan vara utan mat i flera timmar, jag menar sex, sju, åtta timmar.
När jag äntligen äter så blir det alldeles för stora portioner och sedan blir jag sugen på något straxt efter igen.
När jag växte upp så hade vi aldrig mycket mat. Jag menar inte att jag fick svälta, men kylskåpet var aldrig fullt.
Det fanns en skvätt mjölk i en tetra, ett halvt smörpaket, sällan skinka, endast en liten jävla ostkant i en påse. Vi hade sällan mjukbröd hemma, så jag är uppvuxen på hårdbröd med smör och aromat på.
Youghurt eller filmjölk hade vi bara på somrarna men då fick man inga flingor till, utan bara ett TJOCKT lager med socker, så att filmjölken blev alldeles gul.
Detta kan ha gjort att sedan jag flyttade hemifrån 1984 så har jag haft ett fullproppat kylskåp.

Kolla på detta! 
Här bor det två personer som skall äta, varav en är på fisketripp i Härjedalen just nu.
Detta är inget ovanligt. Fråga de som känner mig, att så här ser vårt kylskåp ALLTID ut.
Jag skulle kunna bjuda ett regemente på mat utan att behöva åka och handla först.


P.S frysen är lika full med kött, fisk, skaldjur, kyckling, grönsaker, bär och bröd…





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar