onsdag 30 mars 2022

En ledig dag

Eftersom Jonny måste åka till sitt arbete i Tullinge då och då, fick jag ta en semesterdag för att passa vår sjuka lilla vovve.
Vad gör man då när man helt plötsligt skall vara hemma och VAVA(vård av vovve) en helt vanlig onsdag?
För det första sov jag till klockan åtta. Sedan surfade jag och drack kaffe i minst en timme innan jag åt frukost. Jag duschade, bäddade och snyggade till i köket innan jag tog vovvarna på promenad i vårsolen.
Väl hemma så tvättade jag lite och plockade ner ljusslingan på balkongen. Julen varade nästan till påska.
Nu har jag frukostbröd i ugnen och snart skall jag ta tag i en liten tvätthög, men först skall jag kolla lite på tv, se något avsnitt på någon gammal serie kanske?
Jag ser verkligen fram emot hur min vardag skall bli om 84 dagar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar