måndag 7 mars 2022

Fem minuter, en vecka och en mysig helg.

Nu har jag gått fem minuter varje dag i över en vecka. Jag känner redan att det går lite lättare än när jag gick för för första gången förra lördagen.
I dag höjde jag motståndet lite, men jag håller mig fortfarande till bara fem minuter.
Fem minuter orkar jag, tänker jag när jag sitter och latar mig i soffan. 
Hade jag satt längre mål så hade jag inte gjort det varje dag.
Den bästa träningen är den som blir av, skrev syrran och det är det jag tänker på när jag känner att fem minuter kanske är lite kort stund.
Så småningom kommer jag att orka gå längre, tänker jag. 

Vi hade en mysig helg i Hållen.
Strålande sol och eld, ostbågar och Wasaloppet.





Vi har jagat möss också. De håller på att invaderar hela huset nu. Superäckligt! De har varit överallt, i sängarna, i soffan, i alla köksskåp och lådor.
Hur gör man när de finns överallt? Kan man ringa Anticimex när man har problem med musen? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar