lördag 15 oktober 2022

Livet på en pinne….typ..

Hösten fortsätter. Jag jobbar ibland och ibland gör jag ingenting. 
För det mesta har jag något att göra. I veckan som var jobbade jag tre dagar och de andra två hade jag ett läkarbesök och ett tandläkarbesök. 
I går åkte vi ut till Hållen för att ta hand om badtunnan och virket som låg lite huller om buller på baksidan av tomten. 
Det blev mycket virke över efter sommarens byggen, virke som vi kan bygga av nästa sommar, dyrt virke som inte får bli förstört. Så i dag lyfte vi över allt i en ny presenning och täckte allt efter konstens alla regler. 
I går eldade vi i badtunnan, tog ett kvällsdopp och satte fast två bussningar som gör så att vi i vinter kan tömma vatten i systemet utan att tömma ur vattnet ur själva tunnan. Förena nytta med nöje, så att säga. 
I eftermiddags åkte vi hem till stan igen för i morgon skall Jonny bort.






Nu har vi precis käkat en god middag och kvällen kommer väl att tillbringas i soffan framför tv:n.
Lördagkväll i stan är inte heller helt fel.


I morgon skall jag åka ut till Hågaby, till Stina Wolters affär, ”Ett hål i väggen” och köpa konst. Affären skall upphöra så hon säljer prints för halva priset där i morgon och oktober ut. Denna hoppas jag att hon har kvar något ex av. Så vacker!!😍😍


Livet på en pinne, som sagt…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar