tisdag 15 november 2022

Ledig dag

I dag arbetar jag inte. Är ledig i dag och på torsdag den här veckan. Har tagit det lugnt hela morgonen. Tittat på serier, surfat, käkat frukost, bäddat och tagit hand om lite tvätt. 
Hundarna verkar känna på sig att det är lite ”kallt” ute (7°C), så de vill inte kliva ur sina sängar och gå på promenad. 
Jag har en läkartid kl 14.15 och innan dess ska jag promenera med hundarna, göra snyggt i köket, förbereda middagen (Calle och Agnes kommer).
Annars har jag inte så mycket på min agenda i dag och det är ju skönt. 
En grå tisdag i november och jag mår förhållandevis ganska bra. Ingen ångest och mina måsten är reducerade till vad jag själv kan styra över. 
Jag funderar mycket på det jag gjorde i söndags när jag handlade till Refugee Support Uppsala. Det kändes så jäkla bra och jag kommer absolut att handla fler ggr. 
Till helgen åker vi ju till Ullared och då kommer det absolut att handlas även till välgörenhet. 
Där finns det billiga hygienartiklar och annat som de ukrainska familjerna behöver.
Att arbeta ideellt vore absolut något för mig nu när jag har lite tid över till annat än arbete.
Detta är något som jag känner att jag brinner för och där jag kan göra skillnad.
Att hjälpa andra gör att jag inte gräver ner mig i min egen sorg.





1 kommentar:

  1. Så härligt det låter…å detta med att jobba ideellt är något jag oxå funderat mycket på. Heja dej..jag swishar en slant❣️

    SvaraRadera