tisdag 22 november 2022

Vädret

Det enda vi kan vara säkra på är att vi får väder. Sedan kan vi inte göra någonting åt VILKET slags väder vi får. Därför tycker jag att människor lägger ner alldeles för mycket energi på att klaga på just vädret.
Klaga på något som vi inte kan påverka eller förändra låter som slöseri med den egna energin. Lägg den på något som du faktiskt KAN påverka istället, tycker jag.
Öppnar Facebook i dag och möts av en massa människor som klagar på just vädret. 
Dumt, tycker jag.
Så! Nu har jag lagt ner energi på att klaga på något som jag inte heller kan på verka.
Häpp!!

Säga vad man vill om snön, men vackert är det i alla fall.
Men säg det som varar för evigt.


Lagom till första advent så är allt borta. Som om regn och slask är bättre än snö?? Det tycker inte jag i alla fall.
Men nog om detta, i dag åker vi in till Gävle och köper en julgran. Jul kommer det att bli ändå, med eller utan snö? Det får vi se?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar