söndag 19 november 2023

Pappa Bosse❤️

I dag för 31 år sedan gick min far bort, endast 57 år gammal. Lika gammal som jag är just nu.
Det är en konstig tanke. Det blir så konkret hur ung han faktiskt var när han lämnade oss alla.
Han har varit saknad under alla dessa år. Otaliga är de uttryck som han lämnade efter sig. 
Jag och Anita citerar honom ofta, och det dyker hela tiden upp nya citat som han sa, fortfarande efter över 30 år.
Han var en rolig gubbe min far. Pappacitatens mästare. Han klappade sig på magen och sa: Det blir valpar i mars. 
Eller när jag som tonåring klagade på att han hade fula glasögon och sa: Fan vad du ser ut i de där glasögonen och han svarade genast : Ja, men jag ser ut.
Eller om man klagade på honom så svarade han: Får jag ha julgran? Får jag leva till på lördag?
Haha….han var en rolig man, med många bottnar. Intelligent och snabbtänkt.
1992 gick han bort alldeles för ung, precis som sin fru och sin son. 
På tok för unga, men minnena har vi kvar som tur är.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar