tisdag 21 november 2023

Sjuk

För första gången sedan jag ” slutade” jobba, alltså på 1 1/2 år så har jag nu blivit redigt förkyld.
Jag vaknade i lördags, i Hållen, och hade ont i halsen.
Sov bort det mesta av den dagen och i söndags skulle vi bege oss hem till stan.
Jag lyckades duscha och få på mig lite anständiga kläder (ville inte glida in i stan med pyjamasen på).
I går mådde jag lite bättre men ringde till jobbet och sa att jag nog inte kunde jobba i dag, tisdag som jag hade lovat förra veckan.
I gårkväll mådde jag helt ok och drabbades av dåligt samvete att jag sagt nej till dagens arbete.
I natt dök jag igen så i dag är jag väldigt glad att jag inte skall till jobbet.
Det är så typiskt mig när jag blir sjuk. Jag går uppochner hela tiden. Ena sekunden mår jag ok för att i andra sekunden dyka. Eftersom jag sällan får feber så är jag ju nästan aldrig helt sänkt i frossa och värk i kroppen, men är för den skull verkligen inte frisk.
Det är därför som jag blir så trött på de föräldrar på jobbet som skickar sina barn till förskolan för att de inte har feber. Du kan ju känna dig dunderförkyld utan att ha feber. Det gör jag.
I dag blir det alltså ännu en dag i sängen med en ny bok och varmt te.
Krya på mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar