onsdag 20 december 2023

Nu börjar julen

I dag har jag häcken full.
I dag åker vi ut till Hållen och börjar julfirandet…
… men först har jag en gedigen att-göra-lista framför mig.
Jag skall: 
  • Packa kläder för en vecka
  • Packa mat, kakor & godis, som vi gjort.
  • Handla julmaten
  • Packa hundgrejer
  • Hämta julklappar hos Knut
  • Tanka och städa bilen
  • Fixa den allra sista julklappen
Förhoppningsvis kommer vi iväg straxt efter lunch så att vi kommer fram till stugan innan det blir beckmörkt där ute.
Vi har ingen utebelysning, så vi ser knappt handen framför oss när mörkret lagt sig.
När vi kommer fram skall allt bäras in, samtidigt som vi skall försöka få varmt i huset.
Med elpriserna som är nu så stänger vi ner värmen när vi inte är där, såklart. Sist vi kom ut så var det bara 5° varmt inne. 
Det tar nästan ett dygn innan möbler, väggar och golv är varma.
I morgon kommer barn och barnbarn och jag skall få njuta av deras sällskap i flera dagar.
Jag är förunnad att få ha min familj så nära. 
Att de vill komma och vara tillsammans en hel jul, det är inte en självklar sak och jag känner bara glädje och tacksamhet över detta faktum.
Nu en kopp kaffe till innan jag tar tag i den här dagen. Hur hann jag med allt när barnen bodde hemma och jag arbetade hundra procent?!?





3 kommentarer:

  1. Stressigt med allt till jul…jag har oxå en hel del att göra idag….men jag älskar denna högtid❣️🎅🏽🎄🧑🏻‍🎄❤️

    SvaraRadera
  2. Det låter som ni kommer att få en härlig jul (när allt och alla är på plats).
    Här ett tips på hur ni kan lösa värmen i huset på distans. Kika på denna sida https://www.ontechcontrol.com/
    Vi har haft detta i vår fjällstuga i mååånga år och det fungerar alldeles utmärkt. Kanske en extra kostnad initialt för eventuellt elomkopplingar. Här av er om funderingar kring detta!
    Önskar er en God Jul ❄️❄️❄️

    SvaraRadera
  3. En av våra värmepumpar är kopplade till vårt Wi-Fi, men just nu funkar det inte av någon anledning. Vi har inte orkat kolla var felet ligger. Men Jonny fixar det säkert👍😊

    SvaraRadera