tisdag 26 december 2023

Tänker på er…

Var till minneslunden och tände ljus för Ludwig.
Egentligen för alla som inte längre finns här med oss. Men det blir alltid i första hand Ludwig som finns i våra tankar när vi står där och tänder ljusen. 
I går tänkte jag lite extra på min mamma, då det var 35 sedan hon gick bort.
Juldagen 1987 kl 17.15 förklarade läkaren henne död.
Jag var 21 år och hade knappt blivit vuxen.
Den sorgen har funnits med mig hela mitt vuxna liv.
Fem år senare den 19 november 1992, förlorade jag min pappa och min bror gick bort den 28 november 2006. Jonnys mamma gick bort 2016, men ändå är det alltid för Ludwig som vi tänder ljusen i första hand. De andra är ”bara” vanlig sorg. Ludwigs bortgång är så mycket mer än det. Den sorgen och saknaden är så mycket större än alla de andra tillsammans. Det måste få vara så för oss. 


1 kommentar:

  1. Just så är det för mej med käraste syster❣️❤️🕯️

    SvaraRadera