lördag 30 december 2023

Årets nyårslöften

Jag brukar varje år skriva ner några nyårslöften till mig själv.
Roliga saker jag vill göra och saker som gör mitt liv lite roligare.
I år lovar jag mig själv att inte boka upp halva sommaren redan i januari. Sommaren är för kort för att boka bort var och varannan helg. Det är inte så många dagar på en sommar upptäckte jag i somras.
Jag vill försöka komma igång med någon slags träning. Inte för att gå ner i vikt, utan för att bli starkare och smidigare i kroppen.  Men skräcken att gå in på en gym och säga:- Hej här e jag. Hjälp mig! Den är tuff att övervinna. 
Jag vill åka båt, alltså någon slags kryssning med familjen. Typ till Riga eller Tallin på vårkanten.
I år SKA jag/vi fixa uthuset i Hållen. Slänga skit och kanske t om sparka igång min loppis.
Jag vill umgås mycket med mitt barnbarn och göra roliga saker med honom.
Jag gillar inte känslan av att tiden springer ifrån mig. Jag måste ta tag i det och ta kommando över mitt liv. Nu låter det som att jag sitter och är passiv, riktigt så illa är det ju inte. Men jag skulle kunna göra mer för mig själv och för att jag skall må bra. Mer än vad jag gör i dag.
Hitta tiden för till mig själv borde inte vara så svårt när det bara är jag och gubben.
Jag vill hitta tillbaks till glädjen att laga mat igen. Det lovade jag mig själv förra året också, men det gick ju så där med det löftet. Men i år gör jag ett nytt försök.
Med dessa ”kloka” ord så önskar jag dig ett Gott Nytt År! 
Vi ses igen nästa år.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar