söndag 13 januari 2013

Brudklänningen

Jag fick ett tokryck nyss och provade min gamla brudklänning.
Det var en konstig känsla att sätta på sig den igen.
Jag har ju bara använt den en gång och det var lördagen den 23 juni 1990.
Sedan dess har den legat i en låda i källaren och nu hänger den i mitt sovrum sedan några månader.
Jag tänkte att det skulle vara en bra morot för mig att kunna komma i den igen.
Inte för att jag någonsin skall ha på mig den igen men vetskapen om att jag KAN ha den vore ju skoj.
Min farfar satte på sig sin bröllopskostym varje födelsedag, det var hans sätt att veta att han höll formen.
Det är min kompis Ann Sällström som har sytt klänningen åt mig. Det är jätteroligt att ha något som  en kompis har sytt. Den blir lite mer speciell då.
Jag kommer ihåg att jag tyckte tyget var jättedyrt, nämligen 800 kr :)
Min svärmor och jag åkte till Stockholm och handlade skorna. ett par vita pumps med låg klack eftersom jag var gravid och skulle stå och gå i skorna en hel dag.


Det var en rejäl glipa i ryggen :)


1 kommentar:

  1. Vad du är modig....undrar om jag törs prova min klänning!?

    SvaraRadera