tisdag 29 januari 2013

Det går bra nu!

Kompis, det går bra nu.
Jag är taggad när det gäller mat och motion. Jag märker det mer och mer att jag mår så mycket bättre när jag äter rätt. Det är fortfarande trögt att sätta sig på motionscykel eller ta sig ut genom dörren på den där promenaden men när jag gör det så mår jag så sjukt mycket bättre.
I dag t ex när jag kom hem från jobbet så mådde jag nästan illa av all makaronigratäng som jag åt till lunch och ändå åt jag säkert bara en bråkdel av vad jag gjorde för sex månader sedan.
Jag kom hem och tog en kopp kaffe, satte mig vid datorn och började skriva.
När jag suttit en timme så kom Ludde hem och då tappade jag koncentrationen. Jag började fundera över dagens middag och insåg snabbt att jag bara hade 250 kalorier kvar i dag och att jag därför skulle bli tvungen att äta soppa och inget mer till middag. Den vetskapen gjorde att jag fick energi till att sätta mig på motionscykeln i 30 minuter.
Efter att ha cyklat elva kilometer på en halvtimme så klev jag av cykeln av gammal vana men insåg snabbt att jag knappt var varken svettig eller flåsig.
I höstas orkade jag inte ens cykla en halvtimme utan fick kliva av efter en kvart. Kan min kondis ha blivit så mycket bättre på så kort tid? Det är ju inte så att jag cyklar ihjäl mig direkt. Jag är lat av naturen och jag rör endast på mig om jag måste.
Hur som haver så är det skönt att ha det gjort. Cyklingen alltså. Jag är fortfarande förvånad över att jag knappt blev trött den här gången. Tänk om det är så att till och med ett sådant hopplöst fall som jag har lyckats med bedriften att öka min kondition. Det låter ju helt otroligt!
I alla fulla fall så mår jag bra av min nuvarande kosthållning och av mitt ganska måttliga motionerande.
Det går, som sagt, bra nu.
Joooråsaatteee!



2 kommentarer:

  1. Glöm inte att boka in zumba på måndag nu./Maria

    SvaraRadera