söndag 20 januari 2013

Som sirap

Jag räkna å räknar dessa evinnerliga kalorier men det händer ingenting.
Min kropp har bestämt sig. Hit men inte längre.
Jag vet att man hamnar i stiltje i bland, men det här är ju löjligt.
Jag vet att jag måste röra på mig mer. Fler promenader och cykelturer i vardagsrummet kanske skulle sätta fart på systemet. Jag får lova mig själv det den här veckan. Röra på mig varje dag!
Har det inte hänt något på vågen nästa helg så ger jag upp.
Nä! Det är klart att jag inte gör. Jag fortsätter tills jag stupar.
Jag är lite orättvis mot mig själv också eftersom jag släppte för mycket på kontrollen över jul och tillät mig att gå upp 2,5 kg så känns det som om jag har stått still sedan början av december, men det stämmer ju inte riktigt om jag skall vara ärlig mot mig själv. Jag tänker inte släppa kontrollen så igen för det är inte värt det.
På semestern skall jag ha full koll.
Jag skall ha full koll resten av mitt liv.
Jag skall ALDRIG mer väga 109 kg.
SÅ! nu fick du reda på det också :)
K*O*N*T*R*O*L*L*!
Alla missbrukare får återfall då och då men det är bara att sätta sig upp sadeln igen och cykla vidare när man faller.
Bara, sa Bill
Bara, sa Bull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar