lördag 12 januari 2013

Gamla bekanta

Idag blir det skoj.
Först ett årskalas i Flogsta. Där får vi träffa (förutom födelsedagsbarnet och hennes föräldrar förstås) våra vänner från Kalmar (födelsedagsbarnets mormor och morfar). Conny och Paula som vi lärde känna på Öland för många år sedan.
Det blir nog lika trevligt som vanligt.
Senare i kväll skall vi åka in till stan och träffa en annan gammal bekant som vi inte har sett på femton år(förutom en snabbis i somras).
Vi hade jätteroligt tillsammans på 90-talet. men saker och ting händer och man kommer i från varandra.
Han och hans sambo skall shoppa och göra Uppsala i dag och han undrade via fejjan om vi skulle träffas ikväll. Roligt, tycker jag.
Klart vi kommer in till stan för att träffas.
Jag tror att det är som att cykla om man en gång har tyckt om varandra.
Men allra först en mysig lördagsmorgon i hemmets lugna vrå. Ingen tandvärk i dag, bara lite öm i tandköttet och den kan jag stå ut med.
Ångrar så att jag käkade godis i går, Att jag inte lär mig?! Har haft magknip hela natten bara för det.
Kan jag komma ihåg det här nästa gång jag är godissugen nu då?
Käka en god efterrätt istället. Det innehåller också kalorier, men inte lika mycket som smågodis.
Nu lite mer kaffe till folket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar