torsdag 24 januari 2013

Djupfrusen tröttmössa.

Det måste vara mörkret och kylan som gör att man är så trött hela tiden.
Jag somnar som en stock på kvällarna och det är såååå trögt att slänga benen över sängkanten på mornarna.
Jag längtar verkligen efter lite dagsljus, solsken och värme nu.
Det känns som om jag har frusit konstant i flera månader. Den här lägenheten är kallt som i ett kylskåp.
Inte en enda gång på hela hösten och vintern har vi haft 20 grader eller mer.
Är vi mycket folk här hemma och jag har extraelementet på så kommer vi upp i 19 grader.
Jag har ledsnat på att felanmäla för det händer inget i alla fall.
Vi betalar bara en hutlös hyra men vi får inget för den känns det som.
De enda som trivs här hemma är mina Orkidéer, de blommar för fullt. Alla vi andra går runt med istappar hängandes från näsa och öron.
Nä, hit med lite vår och värme nu innan jag fryser ihjäl. Min kropp behöver D-vitamin innan jag somnar ståendes i en svängdörr.
Jag hatar verkligen den här årstiden. Julen är slut och man går bara och väntar på våren.
Man skulle göra som våra kompisar, åka till Philipinerna en månad varje februari. Då kanske man skulle överleva de här hemska månaderna.
Vilken tur att tjejerna kommer i morgon så att jag har något att se fram emot nu när Jonny skall åka bort och allting.
Det var en jobbig morgon i dag. Ingen rolig och solig morgon. Mitt humör behöver ett peptalk, känner jag.
I dag ska jag jobba och i kväll ska jag städa.....Jippi!!.....Nooot!
Mer kaffe och en dusch, sen kanske jag känner lite livslust??



2 kommentarer: