torsdag 3 januari 2013

Morning!

Eftersom jag åt lite för lite kalorier i går så vaknar jag upp i dag och är vrålhungrig.
Inget jag har varit på de senaste 14 dagarna.
Ganska angenämt faktiskt. Jag tror jag skall koka mig en stor portion havregrynsgröt till frukost.
Jag skiter i att ta bort alla kolhydrater ur min kost. Jag kör på som tidigare eftersom jag vet att jag mår bra av det.
Havregrynsgröt till frukost men först kaffe.
Inte kan man vakna utan kaffe inte.
Vår kaffemaskin börjar låta som om den kan gå ut ur köket av sig sig själv, när som helst så vi har börjat se oss om efter en annan maskin. Men ingen duger, om man inte vill betala 10 000 kr förstås.
Den får väl hänga på ett tag till.

I dag vaknade jag lite tidigare. Jag vet inte varför jag mår så bra av att vakna tidigt. Jag är ju fortfarande trött och jag är ju ledig men det känns inte bra att sova ändå. Det sitter en liten jävel på min axel och ger mig dåligt samvete när jag sover.
-Upp och hoppa latmask! Duktiga människor sover inte. Upp, upp upp,,,

Så här sitter jag nu på min lediga dag och längtar efter kaffe.
I dag skall jag göra nytta :)
I dag skall hela julen bort och  jag skall fylla rummen med våren och ljuset.

"Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar