tisdag 22 januari 2013

Vilken jävla eftermiddag

Slutade klockan 13.00.
Gick direkt till arbetsrummet och gjorde veckans förtroendetid plus 30 minuter.
Jonny kom och hämtade mig 15.15 och vi åkte raka vägen till Kvantum och storhandlade.
2500 kr senare var kl 17.00 och vi åkte hem.
Killarna hjälpte oss upp i hissen med alla femtioelva kassarna.
Medan Jonny började med Potatis och purjolökssoppan så försökte jag hitta plats i frysen för all vår mat samtidigt som jag skulle steka pannkakor.
Mitt i all röran och matlagning så skar sig Jonny jättedjupt i fingret när han skar lök.
Jag skrek på hjälp och Jonny nästan svimmade. Nä, inte riktigt men det syntes på honom att det gjorde jävligt ont.
Jag färdigställde middagen medan killarna plockade upp resten av matkassarna och kl 18.30 kunde vi sätta oss till bords.
Nu är klockan snart åtta och jag orkar verkligen inte gå ut och gå.
Jag orkar inte cykla heller.
Jag har 38 kalorier till godo och med detta tänker jag sätta mig i soffan, sedan ta ett bad och sedan somna som en liten gris tidigt.
Det var min "lediga" eftermiddag det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar