torsdag 24 januari 2013

Jag hatar att städa.

Jag kan inte ens städa.
Det blir inte rent när jag håller på.
Det känns som att jag bara stuvar runt skiten omkring mig.
Ikväll har jag skurat toaletter och ugnen.
Det tar sin modiga tid att få tre toaletter rena. Jag vet knappt om de är rena, som sagt. För jag kan verkligen inte städa.
Jag hatar att städa. Hela min kropp vill vara någon annanstans. jag förstår inte människor som tycker att det är roligt att städa. Men de kanske kan städa, det kanske t om blir rent när de håller på. Jag vet inte ens vad jag håller på med när jag svabbar runt med trasor och moppar.
Vart kommer allt damm ifrån?
Jag borde gå en kurs i hur man städar. Det är ju skämmigt att vara vuxen och inte kunna städa.
Jag tänker ofta på att jag skulle kunna betala någon att komma hit och städa men så ångrar jag mig när jag inser att någon annan skall ta hand om min skit. Det är ännu mer skämmigt. Min skit vill jag ta hand om själv.
Någon skulle kunna få komma hit och lära mig att städa. Min kompis Sussie är duktig på att städa men henne vill jag ju inte ta hit för då ser hon ju hur dåligt jag har städat.
Moment 22.
I morgon kommer tjejerna och de får ta mig med skit å allt.


2 kommentarer:

  1. Åhh jag håller med dig fullständigt, att städa är ett helvete :-) Kram på dig

    SvaraRadera