onsdag 30 januari 2013

Magsjuka?

Vaknade för en halvtimme sedan. Fyrtiofem minuter innan mitt alarm.
Vaknade av magknipet från helvetet satt in.
Vände och vred mig några gånger innan jag tände lyset och klev upp.
Jag skall inte beskriva i detalj vad som skedde på toa sedan, jag lovar.
Nu sitter jag här och vet varken ut eller in? Är jag sjuk?
Så går det onda bort i några sekunder och sedan kommer det tillbaks med förnyad kraft.
Det går magsjuka på jobbet så jag måste nog ringa in mig sjuk i dag.
Försöker peta i mig en kopp kaffe för att se hur kroppen reagerar på det men just nu gör det varken till eller i från.
Det kanske är bara början på något värre, eller så är det ingenting.
Jag blir tokig att jag aldrig kan bli riktigt sjuk. Jag menar så att det bara är en självklar grej att ringa in till jobbet och sjukskriva mig. Nä, jag ska liksom bara vara lite smygsjuk så att jag inte riktigt vet. Kan jag jobba i dag eller inte? Smittar jag? Tänk om det inte blir något mer på hela dagen då? Då har jag förlorat tusen spänn på en karensdag. Men tänk om jag går och det blir värre, då har jag kanske smittat en hel avdelning med min magsjuka.
Jag får prova att äta en tallrik gröt och se vad som händer då?
Jag mår inte illa, känner mig bara lite tjyvtjock, om du förstår vad jag menar?
Jag får återkomma med uppdatering efter frukost. Jag börjar jobba om 1½ timme så jag har fortfarande en liten stund på mig att "kolla läget".

Uppdatering 08.05
Jag stannar hemma i dag. Gröten stannade inte hemma, om du förstår vad jag menar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar