onsdag 27 november 2013

Bättre och bättre dag för dag

Snart börjar jag min tredje dag på mitt "nya" arbete.
Det är lite slitsamt att skiljas från det gamla men det går bättre och bättre att anpassa sig till det nya.
Jag lär sakta men säkert att känna de nya barnen och jag förstår mer och mer det nya arbetssättet.
Det blir nog bra till slut, skall jag se.
I går fixade jag och barnen gardiner till vårt hemrum och i dag skall vi fortsätta att inreda.

Jag började dagen med att få en inbjudan till julfest.
Syrrans årliga julpartaj står för dörren och hon väntar med festen tills jag och min familj kommer upp, det tycker jag var skoj.
Det blir lite av en återträff på hennes fester eftersom det kommer många som jag inte har träffat på år och dagar.
Jag ser verkligen fram emot det!
Tack för det syrran!

I kväll kommer Jonny hem och nu åker han ingenstans förrän den 7 december, när det bär iväg till Kina.
Han är hemma när det är dags att göra adventsfint i helgen. Mysigt!
Jag tror jag tar upp och gör jul för hela slanten direkt.
Varför skall man vänta med julgran och alla tomtar?
Vi skall ju åka bort i jul och då hinner jag ju inte njuta av mina julsaker om jag väntar.
Jag tar nog upp alla julsaker i helgen.
Eller är det aja baja?
Kommer julpolisen och tar mig då?
Jul, jul, strålande jul...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar